Întrebări frecvente: Alimentația
Regimul alimentar personalizat

Dacă nu știi cum să te alimentezi corect, dacă vrei să slăbești sănătos, pentru prima data în Moldova, Unica Sport a lansat Regimul alimentar personalizat disponibil și online.

Ce obții de la efectuarea testării nutriționale și fiziologice

Dacă vei efectua Testarea nutriţională şi fiziologică:
• vei afla indicii antropometrici ideali la care poţi ajunge.
• vei afla timpul necesar pentru a ajunge la kilogramele dorite.
• vei afla indicele tău de masă corporală.
• vei afla tipul tău de siluetă în funcţie de influenţa hormonală (pară, măr sau clepsidră)
• în funcție de tipul tău constituțional şi scopul propus, îţi vor fi indicate tipurile de antrenament şi recomandările pentru serviciul de masaj.
• vei afla câte calorii trebuie să consumi zilnic ca să obții scopul propus în modelarea siluetei.
• vei afla perioadele lunii în care ești predispusă spre slăbire sau spre îngrășare.
• vei afla ce tip de hormoni influențează procesele metabolice din organism.
• vei afla ce înseamnă „faza de platou” şi cum o poţi influenţa.
• vei obține regimul alimentar pe parcursul unei săptămâni
• vei primi tabele calorice.
• vei afla cum trebuie să combini alimentele pentru a obține scopul dorit în modelarea siluetei.
• vei primi recomandări privind corectarea erorilor din alimentație şi suplinirea organismului cu vitaminele și microelementele necesare.

Cum să slăbesc fără diete?

Primul gând care îți vine, atunci când pui pe tine câteva kilograme în plus, este să urmezi un regim. Deși, dacă ai respecta regulile simple ale unei alimentații sănătoasă, atunci centimetrii nedoriți s-ar micşora singuri fără să te chinui prea mult.
( http://unica.md/sport/e-bine-sa-stii/slabeste-fara-diete/ )

Îmi este foame noaptea, ce să fac?

Dacă vrei să dai jos câteva kilograme, atunci trebuie să scapi de orice tentație din jurul tău. Mai întâi de toate, fă ordine în frigider, în minte și în stomac. Iată pașii pe care trebuie să îi parcurgi pentru a obține silueta mult-visată!
(http://unica.md/sport/e-bine-sa-stii/cum-obtii-greutatea-dorita/ )

De ce trebuie să mănânc cereale?

O porție de cereale este alegerea perfectă pentru prima parte a zilei. Un număr foarte mare de substanțe nutritive, vitamine, minerale, aminoacizi fac terciul de ovăz componentul indispensabil al micului dejun.

  • Fulgii de ovăz conțin fibre solubile, în special beta glucan, recunoscut pentru faptul că scade nivelul colesterolului „rău” din sânge, ceea ce ajută la menţinerea sănătăţii inimii. Fibrele mai au un rol, şi anume, scad indicele glicemic, eliberând încet energia din carbohidraţi. Astfel, ai mai mult timp senzaţia de saţietate.
  • Hrișca este o sursă excelentă de fier şi are proprietatea de a elimina din organism excesul de colesterol.
  • Terciul de grâu este capabil să normalizeze presiunea şi să furnizeze organismului aminoacizii esențiali.
  • Iar cel din orez, curăță organismul de toxine și îl hrănește cu vitamine.

Cerealele se consumă în prima jumătate a zilei. Dacă ai antrenamente de dimineață, atunci poți să-l consumi cu două ore înainte sau după antrenament. Persoanele care frecventează antrenamentele pot beneficia de toată încărcătura acestuia, utilizând ca principală sursă de energie acest aliment.

Iubesc dulciurile, ce să fac?

Cu toții iubim dulciurile. Dar, pe lângă satisfacția gustativă pe care o ai, cu siguranță uneori tinzi să exagerezi cu cantitățile. Dacă ești dependentă de dulciuri, atunci află că te expui riscului de a dezvolta diabet. În plus, dulciurile sunt factorul declanșator al kilogramelor în plus. Pentru a preveni apariția unor îmbolnăviri, este suficient să limitezi cantitatea de bomboane sau ciocolate în jumătate şi să consumi mai multe fructe, în scurt vei observa că nu vei mai avea aşa pofte mari de dulce.

De ce revin kilogramele după dietele drastice?

Există numeroase strategii de luptă cu grăsimile din corp, de la diete minune şi până la înfometări. Majoritatea, însă, au efect de moment, ca apoi să-ţi dai seama că celulele adipoase îţi acoperă formele cu viteza luminii. Aceasta se întâmplă din dorinţa de a arăta cât mai bine, fără a da importanţă necesităţilor organismului. Pentru a nu-ţi “supăra” corpul, dar totodată de a fi posesoarea unor forme de invidiat, e bine să ştii că…

Grăsimile îşi au rolul său, unul de neglijat. Ai nevoie de aceste celule pentru a fi sănătoasă. În mod normal, procentul de grăsimi în corpul unei femei trebuie să oscileze între 20-30%. Grăsimile proprii sunt un rezervor de energie. De asemenea, acestea sunt “armurile” organelor interne şi cât de straniu ar fi, dar pentru orice femeie, acumulările de grăsimi sunt necesare în timpul sarcinii, rolul acestora fiind protejarea fătului. Când procentul de grăsimi începe să scadă brusc, se declanşează o serie de schimbări metabolice, dar şi fiziologice, care sunt în defavoarea sănătăţii tale.

Partea verso a monedei!

Însă realitatea în care trăim diferă de necesităţile organismului. Haosul alimentar şi sedentarismul, au transformat corpurile umane în depozit de toxine şi grăsimi în exces. Un adult cu o greutate sănătoasă, are între 25-35 miliarde de celule adipoase. În cazul persoanelor cu o masă corporală în exces, această cifră se ridică la 75 miliarde. Partea cea mai proastă este că acest exces de grăsimi este localizat diferit, ceea ce pune în pericol buna funcţionare a organelor interne.

Şi dacă crezi că aici se termină povestea grăsimilor, atunci află că poate fi mai rău de atât. Dimesiunile celulelor adipoase sunt variabile. Aceasta înseamnă că cu cât mai multe alimente nesănătoase consumi, cu atât cresc în dimensiuni aceste celule, iar acest lucru duce la mai multe probleme de sănătate.

În loc să devină un rezervor de energie, aceste celule de grăsimi te fac să te simţi obosită, neatrăgătoare şi mai mult de atât îţi „atacă” vasele sanguine. Astăzi, din cauza excesului de grăsimi sunt înregistrate tot mai multe decese.

E mai bine să previi o problemă decât să cauţi soluţii, deci pentru a te bucura de zilele de primăvară, adoptă un mod de viaţă sănătos şi nu uita de mişcare.

Ce presupune ziua de detoxifiere?

În organismul uman se acumulează toxine în urma modului de viaţă dezordonat şi în urma obiceiurilor alimentare  nesănătoase, care necesită a fi eliminate. „Zilele de curăţare” sunt cele care te pot ajuta să slăbeşti câteva kilograme şi să elimini reziduurile din corp.

Etapele zilei de curăţare

  1. Mai întâi de toate, alege o zi în care efortul fizic este minim, cum ar fi sâmbăta sau duminica. Deoarece în ziua respectivă nivelul de glicogen din sânge scade, şi te simţi mai slăbită decât de obicei.
  2. Dacă eşti la prima încercare, atunci alege un produs caloric cum ar fi brânza de vaci degresată sau cu un procent scăzut de grăsimi (500 gr). Împarte această cantitate în cinci prize alimentare. Ultima masă trebuie să fie la orele 19.00, după care îţi alini foamea cu ceai. Dacă ai trecut cu brio această încercare, atunci următoarea săptămână poţi trece la 1kg de fructe de sezon, exemplu (1 kg. de mere)
  3. A doua zi o începi cu terci. Este important să înţelegi că această zi de curăţare te-a ajutat să elimini doar o parte din toxine, de aceea următoarea zi trebuie la fel să consumi produse puţin calorice.

Aşa decurge o zi de curăţare. Nu te indispune, dacă nu reuşeşti din prima. Deşi pare simplu la prima vedere, în realitate din cauza restricţiilor pe care ţi le impui, poftele sunt mai mari. De asemenea, este important să nu exagerezi cu dezintoxicarea, pentru că în acest caz vei aduce organismul la o stare de moleşeală şi vei avea stări de apatie şi oboseală. Recomandat este să ţii ziua de curăţare o dată în săptămână cu durata nu mai mult de 2 zile consecutiv.

Cele mai sănătoase metode de detoxifiere

Sportul este un motor ce pune procesele metabolice în mişcare, le trezeşte şi intensifică schimbul de substanţe – exact de ceea ce ai nevoie. În plus, sportul îmbunătăţeşte fluxul sanguin în ţesuturi şi asigură eliminarea corespunzătoare a substanţelor formate în urma metabolismului. Ce mai aştepţi? Fă sport şi bea apă.

Sauna aduce beneficii?

Dacă îţi place să te relaxezi la o saună, poţi face acest lucru, întrucât specialiştii susţin că sauna mimează razele solare, fără expunerea la razele ultraviolete, iar pe măsură ce corpul devine mai cald şi fluxul de sânge către ţesuturi creşte, toxinele stocate în grăsimea corporală se eliberează. Aceste toxine ar putea fi bisfenol A sau alte reziduuri toxice de pesticide pe care le acumulăm în corp din mediul înconjurător. În acelaşi timp, specialiştii îţi recomandă să stai în saună timp de 10-15 minute, de 2-3 ori pe săptămână, adică puţin şi des, nicidecum mai multe ore, iar începătorii să stea iniţial câte 5 minute. Totodată, trebuie să te asiguri că bei suficientă apă şi eşti hidratat.  Persoanele care suferă de procese inflamatoare cronice, articulare, boli de inimă sau plămâni, tensiune arterială crescută sau micşorată, trebuie să consulte medicul înainte de a face saună.

Exersează respiraţii profunde

Respiră profundă şi poţi scăpa de toxine. Această tehnică, spune Sinda Anzovino de la clubul  Life Time Athletic, produce mai multă căldură în organism şi elimină mai mult bioxid de carbon atunci când expiri. Ia o poziţie confortabilă şi inspiră, apoi expiră profund pe nas. „În timp ce tragi aerul pe nas imaginează-ţi că gâtul se deschide, ca și cum ai căsca”, spune Anzovino. „Când scoţi aerul, încearcă să presezi partea posterioară a gâtului şi să produci un sunet moale ,,ha”, numărând până la cinci, la fiecare inspir-expir. Continuă timp de 5-15 minute. Ar trebui să te simţi apoi relaxat și energizat.”

Dormi pentru a elimina toxinele din organism

În timp ce organismul doarme, sistemul glimfatic, o porţiune a creierului lucrează suplimentar, potrivit cercetărilor de la University of Rochester Medical Center. Proteinele toxice legate de boala Alzheimer se acumulează în stare de veghe. Dormind, ajuţi corpul să le elimine mai eficient. Oamenii de ştiinţă au descoperit că sistemul glimfatic este aproape de 10 ori mai activ în timpul somnului decât în stare de veghe. Majoritatea adulţilor au nevoie de 7-9 ore de somn pe noapte.

Mănâncă sănătos

Legumele crucifere, cum ar fi varza, broccoli, conopida, conțin fitonutrienţi care ajută la detoxifierea corpului. Alte alimente, precum păpădia verde, îmbunătățesc fluxul bilei în ficat; țelina crește producția de urină; coriandrul ajută la eliminarea metalelor grele, cum ar fi mercurul și plumbul. Ceaiul verde accelerează uşor metabolismul şi ajută la eradicarea toxinelor nedorite prin rinichi. În plus, orice aliment care înlătură balonarea, constipaţia şi reglează scaunul este benefic pentru buna funcţionare a organismului.

Transpiraţia – o modalitate de curăţare

Transpiraţia este o modalitate prin care corpul elimină produsele metabolice finale, pe lângă funcţia excretorie a rinichilor. Ceea ce elimini prin transpiraţie este un amestec de apă, sare, proteine şi uree.

Când facem sport, transpirăm pentru a coborî temperatura corpului, acesta fiind un semn că organismul se adaptează la efortul fizic. Cu cât te antrenezi mai intens, cu atât este posibil să transpiri mai mult, iar acest lucru este, inevitabil, o metodă de detoxifiere a corpului. Un antrenament complex, ce solicită mai multe grupuri de muşchi, te ajută să-ţi îmbunătăţeşti metabolismul.

Cum te alimentezi când practici antrenamentele după metoda UNICA?

Indiferent dacă practici sau nu sport, trebuie să ai 3 mese de bază şi 2 mese secundare pe zi, iar seara cu 4-5 ore înainte de somn trebuie să eviți orice repriză alimentară. Aceasta este formula ideală, care asigură organismului tău cantitatea necesară de kcal, pentru ca tu să ai forţă pe tot parcursul zilei şi pentru a nu adăuga kilograme în plus. Totuși, atunci când frecventezi antrenamentele după metoda Unica, descoperi noi reguli de alimentație care cu timpul trebuie să-ți devină prietene, pentru a obține rezultatul la care te aștepți. Antrenamentele după metoda Unica sunt o ramificație relativ nouă în lumea sportului.

Dacă deja practici acest gen de sport, sunt sigură că ai aflat că trebuie să preferi fructele, legumele și cerealele. Acestea fac parte din grupa glucidelor, ceea ce înseamnă că îți asigură energia pe care o arzi în timpul antrenamentelor. Deseori te întrebi, de ce contrar tuturor sfaturilor specialiștilor care recomandă proteine înainte de antrenament, în cazul antrenamentelor după metoda Unica ești sfătuită să te abții de la consumul acestora, cu  5 ore până la antrenament. În primul rând, proteina este material plastic ce răspunde de mărirea, creșterea și dezvoltarea în cazul nostru a masei musculare. Ceea ce contravine filosofiei antrenamentelor după metoda Unica, ce se axează pe modelarea formelor și exprimarea feminității. De aceea, poți mânca proteină înainte de a merge la antrenament, dacă destinația ta este sala de forță unde accentul se pune pe evidențierea musculaturii. Așadar, la baza alimentației sunt fructele, legumele și cerealele. În ziua antrenamentului, este de preferat să te abții total de la consumul proteinelor (carne, ou, lapte, iaurt, brânză…) și să consumi doar salate sau legume (la grătar, pe aburi, fierte). O astfel de alimentație drastică este specifică doar zilei în care vii la antrenament. În celelalte zile poți consuma proteina în prima jumătate, iar pe parcursul zile te conduci după regula de bază a alimentației.

Glucidele “rele” sunt o altă categorie deosebită. Torta, ciocolata cu lapte, napolitanele și produsele de patiserie se exclude total din alimentaţie. Le poți înlocui în orice moment cu fructe uscate sau o linguriță de miere naturală.

Avantajul pe care îl ai fiind clientă a unei săli Unica Sport, este că în orice moment poți apela la instructorul tău, care îţi va oferi sfaturi şi recomandări despre un mod de viață sănătos. În plus,  poţi beneficia de un program de alimentație individual care va fi întocmit de un nutriționist.

Cele mai bune surse de proteine vegetale

Tot mai multe persoane renunță la carne din diverse motive. Este sănătos să ții și cure, mâncând doar fructe și legume, însă ai nevoie și de proteine. Află ce legume ar trebui să mănânci pentru o dietă echilibrată!

( http://unica.md/alimentatie/ai-grija-ce-mananci/cele-mai-bune-surse-de-proteine-vegetale/ )

Cum combinăm corect alimentele?

Când mâncarea ajunge în stomac, sucul gastric îşi ajustează aciditatea (ph) şi enzimele, astfel încât mâncarea să fie digerată cât mai bine. Consumând împreună două alimente care au nevoie de ajustări diferite, nu se vor digera complet NICIUNUL dintre alimente. Astfel, mâncarea ajunge în intestine incomplet digerată şi intră în PUTREFACŢIE. Acest lucru duce la acumulare de substanţe toxice în intestin. Astfel, cedează unele organe (ficat, pancreas, rinichi etc.), iar în timp, se instalează bolile cornice.

Alimentele ideale pentru cină

Ultima masă din zi este la fel de importantă ca și precedentele, pentru că pot face diferența între un somn odihnitor și insomnie, între acumularea de kilograme sau menținerea greutății și pot susține un tranzit intestinal sănătos, dar pot echilibra nivelul de insulină și activitatea hepatică, toate implicate în calitatea somnului.

Carnea ușoară de pește sau brânza nesărată, lactatele fermentate, salata verde și pâinea integrală sunt variantele de ales pentru cină.

Alimentele cu un indice glicemic mic sunt mereu pe lista cu alimente recomandate pentru cină, pentru că țin sub control nivelul de insulină și glicemia. Atunci când există o scădere a nivelului glicemiei, în organism se eliberează substanțe gluco-reglatoare, care stimulează creierul, fapt ce se concretizează prin trezirea în timpul nopții și un somn fragmentat.

Ia-ți antrenament gratuit